Vad har hänt med våra lyckliga slut?

Nu när det är dagen före julafton och allt kanske jag borde skriva något lika uppmuntrade och varmt som nykokt glögg men nej det hade jag inte tänkt, utan jag tänkte skriva om något som jag har funderat på ett bra tag nu.
- Hur kan man vara/varit otrogen mot någon som man säger sig älska och sedan fortsätta i förhållandet som ingenting?
Om man nu tycker att personen i fråga betyder så mycket för en hur kan man då bedra och ljuga så mycket?! Det är någonting jag aldrig kommer förstå. Inte heller hur folk kan (ursäkta ordvalet) knulla runt som jag vet inte vad, inte ens djur håller på så. Visst, man kan ha engångs ligg osv men inte helatiden och inte när man har ett förhållande. eller?
Sex har blivit nersmuttsat och dessutom lika vardagligt som att kliva upp ur sängen på morgonen, jag trodde det var något mellan två personer som tycker väldigt mycket om varandra och/eller ska skaffa familj.
Det är faktiskt fortfarande så som "du" och vem som helt har kommit till? oavsett hur äckligt och dåligt det anses vara idag.
Och jag säger inte att jag har levt innanför dom här gränserna med någon som man har förhållande med osv men jag har inte heller legat med hela stan och mer där till.

Förr var ett förhållande något som varade i stort sätt hela livet och man kunde även ha hittat sin partner redan i tidig ålder, vad hände med "alltid vara dig trogen"? om man inte menar det kan man ju lika gärna låta bli att säga det.
Visseligen tror jag inte på ett föralltid men däremot tror jag på att man ska vara ärlig och stå för det man gör (vilket jag inte heller gjort jämt, men har fått äta upp det senare också).
Det är sorgligt tycker jag att jag älskar dig och förhållanden har inte samma betydelse och respekt som det hade förr.
Och förhållanden idag vara knappt en månad ut.

Vad har hänt med våra lyckliga slut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0